Yad Chaim Weizmann

ביקורים

סיורים קלאסיים בבית ויצמן

אזרח מספר 1

הסיור עורך למבקרים היכרות עם דמותו ופועלו של נשיאה הראשון של מדינת ישראל, הד"ר חיים ויצמן. הסיור מציג את הביוגרפיה האישית של ד"ר חיים ויצמן לצד הצגת הישגיו המדיניים כנשיא ההסתדרות הציונית ומוביל המהלך לקבלת הצהרת בלפור. כמו כן הישגיו המדעיים כבעל למעלה מ 200 פטנטים, מייסד האוניברסיטה העברית ומכון ויצמן למדע.

ישנה אפשרות לעבור סיור זה בשפות עברית, אנגלית ורוסית באופן עצמאי באמצעות מדריך קולי (audio guide). ניתן להוריד למכשיר הטלפון הסלולרי את קבצי ההדרכה בעבריתרוסית, צרפתית, ספרדית ואנגלית.

 

הגברת הראשונה

מטרת הסיור לערוך למבקרים במוזיאון היכרות עם דמותה של אשת הנשיא והגברת הראשונה, ד"ר ורה ויצמן, דרך צמתים משמעותיים בחייה: ילדות והשכלה גבוהה, החיים באנגליה, העלייה לארץ והפעילות כאשת הנשיא הראשון ופעילות ציבורית בשנים שלאחר מות הנשיא.

 

אדריכלות על פי אריך מנדלסון

הסיור מיועד לאנשי מקצוע (אמנים, אדריכלים, אנשי שימור, וסטודנטים מהתחום), ויתמקד בהצגת האלמנטים המודרניסטיים של הבית שתוכנן על ידי האדריכל הגרמני אריך מנדלסון. יינתן דגש על המבנה הסימטרי של הבית, חדר המדרגות העגול והייחודי, תהליך השימור של הבית, לצד פירוט על חפצי האמנות הרבים והעיצוב הפנימי המוקפד.

משך הסיור כשעה ורבע
עברית, אנגלית
לכל הגילאים
תאום סיור

תוכניות חינוכיות לבתי ספר יסודיים

הפטנט הגדול של ויצמן- משחק משימות אינטראקטיבי בבית הנשיא הראשון

הימים הם ימי מלחמת העולם הראשונה בבריטניה הגדולה. ויצמן עומד לקראת רישום פטנט סודי חדש שיכול לשנות את סדר הדברים בעולם כולו. דרך משחק משימות חוויתי בבית ויצמן ובחצר האחוזה יהיה על התלמידים לעזור לד"ר חיים ויצמן לרשום את הפטנט הגדול הבא.

חשוב: המשחק כולל שימוש בטלפונים החכמים של התלמידים.
המשחק איננו דורש היכרות מוקדמת עם הסביבה ומבוסס על שימוש באפליקציה ייעודית. מעבר לחווייה הקבוצתית, הוא מפתח עבודת צוות וחשיבה מחוץ לקופסה.
המשחק מתקיים בקבוצות קטנות ונדרשת נוכחותם של שני מלווים.

 

מפתחות להצלחה - סדנה לתלמידי בתי ספר יסודיים

תכנית חינוכית - חווייתית בדגש על החזון הציוני והמדעי פורץ הדרך של ד"ר חיים ויצמן, שהוביל להקמת מכון ויצמן למדע ולהקמת המדינה. 

במהלך הפעילות התלמידים יכירו מספר "מפתחות להצלחה" בהם החזיק ד"ר ויצמן כמנהיג ציוני וכמדען. דרך משחק ופעילות קבוצתית נדון בחשיבותם של ההשכלה,הנחישות, כושר ההמצאה ועוד, כגורמים המעודדים הצלחה.

נתחלק לפעילות בקבוצות קטנות לפי הנושאים: מדען, מנהיג ואיש השכלה וידע.

בכל שלב יתבקשו המשתתפים לבצע משימה הקשורה בנושא הנדון ולאחריה ימלאו חידת ידע בנושא.

 

 

משך הפעילות כשעה וחצי
עברית
לתלמידי כיתות ד'-ו'
תאום סיור

תוכניות חינוכיות לחטיבת ביניים

תחנות בחייו - משחק משימות אינטראקטיבי בשטחי אחוזת ויצמן

באמצעות משחק חווייתי הכולל פתרון חידות וביצוע משימות ילמדו המשתתפים אודות אירועים בעלי חשיבות היסטורית לאורך ציר חייו של ד"ר חיים ויצמן. 
מעבר לחוויה הלימודית, המשחק מפתח עבודת צוות, יכולת ניווט וחשיבה מחוץ לקופסה.
בתום המשחק נערוך סיור קצר בבית ויצמן.

חשוב: 
המשחק כולל שימוש בטלפונים החכמים של התלמידים.
המשחק איננו דורש היכרות מוקדמת עם הסביבה ומבוסס על שימוש באפליקציה ייעודית. 
המשחק מתקיים בקבוצות קטנות ונדרשת נוכחותם של שני מלווים.
*קיימת אפשרות לפעילות חוץ או פנים

 

סדנת מנהיגות - פעילות חווייתית להיכרות עם דמותו של מנהיג: ד"ר חיים ויצמן

במהלך הסדנה נברר אילו תכונות דרושות למנהיג אידיאלי ואילו כישורים אישיים קידמו את חיים ויצמן בדרכו כמנהיג ציוני ואיש מדע.
הנושאים יועברו באמצעים טכנולוגיים הקרובים למציאות היומיומית של התלמידים.

כיתה של יותר מ-20 תלמידים תחולק לשתי קבוצות ותידרש נוכחותם של שני מלווים.

משך הפעילות כשעה וחצי
עברית
לתלמידי חטיבת ביניים
תאום סיור

תוכניות חינוכיות לחטיבה עליונה

המשימה:בית לאומי - משחק משימות אינטראקטיבי בבית הנשיא הראשון

הימים הם ימי מלחמת העולם הראשונה ובריטניה כובשת את ארץ ישראל.
דרך משחק משימות אינטראקטיבי המבוסס על פתרון חידות בדגש היסטורי יגלו המשתתפים את המהלכים שקדמו למתן הצהרת בלפור ומי היו השחקנים המרכזיים שהביאו לקבלתה.

חשוב: המשחק כולל שימוש בטלפונים החכמים של התלמידים. הוא כולל שימוש בטכנולוגיה ייעודית מתקדמת שמאפשרת למידה חווייתית של הנושא. בנוסף הוא מפתח עבודת צוות וחשיבה מחוץ לקופסה.
המשחק מתקיים בקבוצות קטנות ונדרשת נוכחותם של שני מלווים.

דילמות במדע - פעילות בדגש מדעי, שמעודדת חשיבה ערכית וביקורתית

דילמה מדעית היא בעיה מוסרית או ערכית הקשורה למחקר, פיתוח או שימוש בידע מדעי-טכנולוגי. בדרך כלל אין להן פתרון ברור ומוחלט. דילמות כמו ניסויים בבעלי חיים, יצירת מאגרים ביומטריים ושימוש בהנדסה גנטית לייצור מזון, דורשות דיון משותף והבנה מעמיקה של הנושא. במסגרת הפעילות יכירו המשתתפים מקרוב כמה מהדילמות המדעיות שאיתן מתמודדים חוקרים בימינו.  

המשתתפים ידונו לעומק באחת מהדילמות המדעיות, לפי בחירתם, תוך מתן נימוקים ושכנוע הדדי. את מסקנות הדיון נסכם בהצבעה מקוונת של כל הכיתה.

 

החיידק של ויצמן -משחק משימות אינטראקטיבי בדגש מדעי בבית ויצמן

דרך משחק אינטראקטיבי של משימות וחידות יכירו המשתתפים את הישגיו המדעיים של ד"ר חיים ויצמן ויחשפו את הקשר בין ההישגים הללו לפועלו בתנועה הציונית.

המשחק מבוסס על שימוש בטכנולוגיה ייעודית. מעבר לחוויה הלימודית הוא מפתח עבודת צוות וחשיבה מחוץ לקופסה.

המשחק מתקיים בקבוצות קטנות ונדרשת נוכחותם של שני מלווים.

 

סדנת מנהיגות - פעילות חווייתית להיכרות עם דמותו של מנהיג: ד"ר חיים ויצמן

במהלך הסדנה נברר אילו תכונות דרושות למנהיג אידיאלי ואילו כישורים אישיים קידמו את חיים ויצמן בדרכו כמנהיג ציוני ואיש מדע.
הנושאים יועברו באמצעים טכנולוגיים הקרובים למציאות היומיומית של התלמידים.

כיתה של יותר מ-20 תלמידים תחולק לשתי קבוצות ותידרש נוכחותם של שני מלווים.

 

הראשון במדע - משחק משימות אינטראקטיבי ברחבי קמפוס מכון ויצמן למדע

משחק משימות תחרותי בין קבוצות המתקיים ברחבי קמפוס מכון ויצמן למדע. המשחק מבוסס על ניווט רגלי בין מוקדי עניין בעלי אוריינטציה מדעית והיסטורית. באמצעות פעילות חווייתית של משימות וחידות ניווט יגלו המשתתפים מה מיוחד במכון ויצמן למדע ומאין נובעים ההישגים המדעיים החשובים שלו.
בנוסף, יגלו המשתתפים מהו סוד הקסם בחזונו של ד"ר חיים ויצמן, שהקים את המכון לפני למעלה משמונים שנה וממשיך להיות תמיד בחזית המדע.

חשוב: המשחק כולל שימוש בטלפונים החכמים של התלמידים.
המשחק איננו דורש היכרות מוקדמת עם הסביבה ומבוסס על שימוש באפליקציה ייעודית. מעבר לחווייה הקבוצתית, הוא מפתח עבודת צוות, יכולת ניווט וחשיבה מחוץ לקופסה.
המשחק מתקיים בקבוצות קטנות ונדרשת נוכחותם של שני מלווים.

משך הפעילות כשעה וחצי
עברית
לתלמידי חטיבה עליונה
תאום סיור

פעילויות לילדים ומשפחות

תיבת נוח בבית ויצמן

בית ויצמן התחפש לתיבת נוח בה מסתתרים עשרות בעלי-חיים אותם יחפשו המבקרים הצעירים בין חדרי הבית הרבים. במהלך הפעילות יחשפו הילדים וההורים לסיפורה של משפחת ויצמן, סיפורו של מכון ויצמן למדע וסיפורה של מדינת ישראל.

הפטנט הגדול של ויצמן- משחק משימות אינטראקטיבי בבית הנשיא הראשון

הימים הם ימי מלחמת העולם הראשונה בבריטניה הגדולה. ויצמן עומד לקראת רישום פטנט סודי חדש שיכול לשנות את סדר הדברים בעולם כולו. דרך משחק משימות חוויתי בבית ויצמן ובחצר האחוזה יהיה על התלמידים לעזור לד"ר חיים ויצמן לרשום את הפטנט הגדול הבא.

חשוב: המשחק כולל שימוש בטלפונים החכמים של התלמידים.
המשחק איננו דורש היכרות מוקדמת עם הסביבה ומבוסס על שימוש באפליקציה ייעודית. מעבר לחווייה הקבוצתית, הוא מפתח עבודת צוות וחשיבה מחוץ לקופסה.
המשחק מתקיים בקבוצות ונדרשת נוכחות של מלווה. 

משך הפעילות כשעה וחצי
עברית
לילדים ומשפחות
תאום סיור

פעילויות לגני ילדים

פעילות חינוכית בבית ויצמן בסימן 70 שנה למדינה לילדי גני חובה

שם הפעילות: מדענים ומנהיגים

בין פרדסים בשפלת יהודה, עומד בית גדול על גבעה בודדה.

היום זהו מוזיאון מוקף בגינה, בעבר שכן בו נשיא המדינה.

ד"ר חיים ויצמן היה מדען והקים את מכון ויצמן למדע,

כיצד תרם להקמת המדינה, זאת בקרוב נדע...

השנה אנו חוגגים 70 שנה למדינת ישראל ומקיימים בבית ויצמן, בית הנשיא הראשון,

פעילות חווייתית עבור ילדי גני החובה.

הפעילות כוללת סיור, משחק אינטראקטיבי קצר ומשחקי חפצים דרכם לומדים הילדים אודות דמותו של ד"ר חיים ויצמן שהיה מנהיג ומדען מפורסם.

בתחנות בהן יבקרו ועבור כל פעילות אותה ישלימו, יזכו הילדים בחותמת בפנקס חתימות מיוחד. את הפנקס מקבלים הילדים במתנה, בדרך זו יוכלו לשתף גם את משפחותיהם בחוויה בה לקחו חלק

משך הפעילות כשעה
עברית
ילדי גני חובה
תאום סיור